اوجی: ۵۳ میلیون متر مکعب به تولید گاز خام اضافه شد آل اسحاق: بسط و گسترش دادن فضایی که اتحادیه اروپا در کشور ما ایجاد کرده کار درستی نیست احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی در کلانشهرها مخبر: شهید آیت‌الله رئیسی پیش از تشکیل دولت سفر‌های استانی خود را آغاز کرد پوتین: بایدن درباره اوکراین نامه فرستاده است | اگر آمریکا وتو نمی‌کرد آتش‌بس در غزه به نتیجه رسیده بود معافیت سربازی و حمایت قانون جوانی جمعیت از مشمولان آمریکا در واکنش به سفر حقانی به امارات؛ برای میزبانی از مقامات طالبان باید مجوز بگیرید روزنامه «هاآرتص»: مقامات اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که جنگ غزه باید تمام شود جزئیات عملیات ترکیبی مهم امروز ارتش یمن در دریای سرخ و مکران (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل وزارت جنگ و درخواست برای توافق تبادل اسرا (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) استقبال فرانسه، آلمان و انگلیس از قطعنامه شورای حکام وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو : به لبنان حمله کن حماس: راهپیمایی پرچم نشانگر زورگویی دولت نتانیاهوست ایران: تروئیکای اروپایی مسئولیت هر نوع عواقبی را به عهده بگیرند موشک سنگین حزب‌الله به «عرب العرامشه» برخورد کرد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) پوتین: اتهام جاسوسی ترامپ برای روسیه بی‌اساس است سازمان ملل: نگران تنش‌ها در مرزهای لبنان و اسرائیل هستیم درخواست آلمان از اسرائیل برای موافقت با ارسال انبوه کمک به غزه استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکا برای حمله به روسیه
سرخط خبرها

زیارت و مشهد، مسئله نمایندگان مجلس دوازدهم باشد

  • کد خبر: ۲۱۱۷۵۹
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
زیارت و مشهد، مسئله نمایندگان مجلس دوازدهم باشد
 عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد گفت: مطالبه ما از نماینده مجلس شورای اسلامی این است که به کلان‌شهر مشهد که سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است، نگاه ویژه داشته باشد و با قوت‌بخشیدن به ردیف بودجه زیارت، بتواند حق‌وحقوق مردم مشهد را در مسئله مهم زیارت پیگیری کند.

 فاطمه سلیمی در گفتگو با شهرآرانیوز، درباره مطالبات شورای شهر مشهد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارتباط خوب بین نمایندگان شورا با نماینده مجلس برای حل‌و‌فصل امور می‌تواند تا حد زیادی راهگشا باشد، به‌طوری‌که نماینده مجلس مسائل را از طریق دولت و وزرا پیگیری کند.
 با بیان اینکه نماینده مجلس باید بتواند ارتباط با مردم را حتی بعد از انتخابش در حوزه انتخابیه خود حفظ کند، گفت: توقع داریم نماینده مجلس در حوزه مشهد و کلات، نسبت به برنامه هفتم توسعه و بودجه‌های دولت و نسبت آن با مسائل کلان‌شهر مشهد توجه کند.

شناخت مشکلات مشهد در اولویت

وی با بیان اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی باید معضلات و مشکلات مشهد را بشناسد و برای آن‌ها راهکار‌های اساسی داشته باشد، افزود: این نماینده باید پایبند به نظام و انقلاب و جریان‌های گفتمانی انقلاب اسلامی باشد و در این راستا هم حرکت کند.

سلیمی بیان کرد: در قانون جوانی جمعیت، بخشنامه‌ای که به‌تازگی در حوزه زنان مطرح شده، مربوط به حق عائله‌مندی بانوان کارمند است و اگر نماینده‌ای به حوزه زن و خانواده آشنا نباشد نمی‌تواند حق زنان را در مجلس شورای اسلامی استیفا کند.

وی با اشاره به مطالبات شورای شهر از نماینده انتخابی در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه ما از نماینده مجلس شورای اسلامی این است که به کلان‌شهر مشهد که سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است، نگاه ویژه داشته باشد و با قوت‌بخشیدن به ردیف بودجه زیارت، بتواند حق‌وحقوق مردم مشهد را در مسئله مهم زیارت پیگیری کند.

وی افزود: مسائل حوزه زن و خانواده گسترده است. حقوق و مزایای بانوان شاغل، مشکلات زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و... مسائلی است که نماینده مجلس باید بتواند این مشکلات را ریشه‌یابی و برای هر یک راهکار‌هایی اساسی پیشنهاد دهد.
سلیمی بیان کرد: درباره توسعه زیرساخت‌های ورزشی بانوان باید در سطح کلان به آن پرداخته شود، همچنین درباره گفتمان زیست‌پذیری شهری در حوزه بانوان و خانواده باید تلاش‌های جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه بودجه‌ها در مناطق مختلف از مطالبات مهم ما در حوزه زن و خانواده است، افزود: وظیفه یک نماینده مجلس این است که با وضع قوانین، خلأ‌های قانونی را پیدا کند و طرح‌هایی سازنده پیشنهاد دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->